Veelgestelde vragen

Bestellen

  • 1. Hoe kan ik bestellen?
    ls u een artikel wilt bestellen, klikt u op de foto van het artikel zodat u de details te zien krijgt. Nadat u uw maat heeft geselecteerd, klikt op de button: “plaats in shopping bag”. Het artikel wordt dan in uw shopping bag geplaatst
    Als u verder wilt shoppen, klik u rechtsboven op “←vorige pagina" zodat u weer op het overzicht komt van alle artikelen.

    Bovenaan elke pagina ziet u altijd uw shopping bag staan. Als u hierop klikt, verschijnt een overzicht van de artikelen die in uw shopping bag staan. Alle artikelen zijn voorzien van een foto zodat u kunt zien welk artikel het betreft. Daarnaast staat een omschrijving. Indien gewenst kunt u de maat aanpassen. Als er bepaalde maten ontbreken, zijn deze maten helaas niet meer op voorraad.
    Ook geeft u aan of u uw artikel thuis wilt laten bezorgen of bij een van onze vestigingen wilt afhalen.
    Mocht u in het bezit zijn van een kortingscode kunt u deze hier invullen. Het kortingsbedrag wordt dan automatisch verrekend.

    Als uw bestelling compleet is klikt u op de button: “bestelling afronden”. Hier kunt u als u een bestaande klant bent uw e-mailadres en wachtwoord invullen. Indien u dit nog nooit heeft gedaan, klikt u rechts bij “benodigde gegevens invullen”. Daarmee komt u in het volgende scherm waar u uw gegevens kunt invullen. U voert hier een door u gekozen wachtwoord in. Hiermee kunt u bij een volgende bestelling eenvoudig inloggen met uw emailadres en wachtwoord zodat al uw klantgegevens automatisch verschijnen.

    Bij de volgende stap kunt u aangeven of het afleveradres hetzelfde is als het factuuradres door dit aan te vinken. Of u kunt kiezen in welk filiaal u uw bestelling wilt afhalen. Als u klaar bent klikt u op de button: “ga verder”.

    U kunt hier ook aangeven op welke manier u wenst te betalen: iDEAL, MasterCard, Visa of vooruitbetalen. Hieronder staat aangegeven wat de verschillende betaalmethodes inhouden en, erg belangrijk, hoe veilig u ermee kunt betalen.
    Hieronder ziet u uw bestelling en het totaalbedrag. Door op de button: “bestelling afronden” te klikken, gaat u verder naar de betaalmethode die u gekozen heeft.

    Mocht u voor iDEAL hebben gekozen dan kunt u vervolgens aangeven via welke bank u zelf internetbankiert. U komt vervolgens in de betaalmodule van uw eigen bank waarna u uw akkoord voor de betaling kunt geven. U krijgt van uw eigen bank een melding of de betaling door uw bank is geaccepteerd. Vervolgens komt u weer terug op de website van Janse mode.

    Nadat uw betaling is geaccepteerd, is uw bestelling akkoord. U krijgt automatisch bericht op het door u aangegeven e-mailadres. In dit bericht is tevens een factuur opgenomen met een specificatie van de betaling.

    Uw bestelling zal binnen 3 werkdagen bij uw aangegeven afleveradres bezorgd worden. Via de mail houden we u op de hoogte van de status van uw bestelling. Mocht het voorkomen dat het langer dan 3 werkdagen duurt dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld.

    N.B. Tijdens onze SALE kan het incidenteel voorkomen dat een artikel dat in de webshop nog op voorraad lijkt, in werkelijkheid niet meer op voorraad is. Mocht dat aan de orde zijn dan maken wij het bedrag van uw aankoop per ommegaande over.

  • 2. Ik heb modecheques van € 2,50 gespaard. Kan ik deze ook online besteden?
    Ja, dat kan. Stuur een e-mail naar webshop@jansemode.nl en u ontvangt uw persoonlijke kortingscode met de korting waar u recht op heeft.

Betalen en Bezorging

  • 1. Hoe (veilig) kunt u betalen en wanneer krijgt u de bestelling thuis bezorgd?
    NEDERLAND

    Alle betalingen met creditcard (Mastercard en Visa) of iDEAL lopen automatisch via de internetkassa van de Ogone. Ogone is een van Europa's grootste Payment Service Providers. U komt nadat u heeft aangegeven de bestelling te willen betalen in de beveiligde omgeving van Ogone. Dit betekent dat u uw betalingsgegevens nooit aan Janse mode doorgeeft, maar aan de beveiligde betaalomgeving van Ogone. De gegevens zijn volledig afgeschermd en kunnen niet door Janse mode worden gelezen of anderszins worden achterhaald. U kunt zelf aangeven met welke online betaalmethode u wenst af te rekenen: iDEAL of met de creditcard (Mastercard en Visa).

    Met iDEAL kunt u uw aankopen op het internet direct betalen. iDEAL brengt u met één klik naar de vertrouwde omgeving van internetbankieren.
    Alle internetbankierende klanten van ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING bank, KNAB bank, Rabobank, RegioBank, SNS Bank en Triodos Bank, Van Lanschot Bank kunnen het gebruiken.
    Hoe veilig is iDEAL? Bij het ontwerp van de iDEAL standaard is er veel aandacht gegeven aan een zo hoog mogelijke veiligheid.
    Bovendien is iDEAL net zo veilig als het internet-bankieren bij de betreffende bank.
    De combinatie van deze beveiligingsmaatregelen maakt iDEAL tot een veilige betaalmethode.

    Om meer te weten over de betaalmethode iDEAL kijk je op www.ideal-betalen.nl

    Doordat u altijd met een creditcard of iDEAL betaalt en de autorisatie online wordt gegeven (de betaling is dus meteen goedgekeurd door de creditcard maatschappij of door uw eigen bank) weten wij bij Janse mode zeker dat de bestelling wordt betaald.
    Dit betekent dat wij direct de bestelling kunnen verzenden. 
     
    DHL bezorgt van maandag tot en met zaterdag, in wisselende tijdvensters. De bezorgtijd is afhankelijk van het bezorgadres. Kijk hier hoe laat DHL bij u in de buurt bezorgd: https://dhlparcel.nl/nl/bezorgtijden.

    Als u niet thuis bent op het moment van bezorging en DHL het pakket ook niet bij de buren kan afgeven, dan laat DHL een kaart achter in de brievenbus. Met de code op deze kaart kunt u op de 'bezorger gemist' pagina
    https://dhlparcel.nl/nl/particulier/bezorger-gemist aangeven wanneer DHL weer bij u langs kan komen.
    U kunt er ook voor kiezen om uw pakket bij de buren te laten bezorgen of bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation. Maakt u geen keuze, dan wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden (tot maximaal 4 keer).

    Zie voor meer informatie over bezorging en afhalen van DHL de link: https://dhlparcel.nl/nl/particulier/bezorger-gemist.

    Bezorger gemist? Via de link https://dhlparcel.nl/nl/particulier/bezorger-gemist kunt u zelf een andere afleveroptie kiezen.


    DUITSLAND, BELGIË

    Woont u in Duitsland of België, dan kunt u alleen met creditcard (Mastercard en Visa) betalen.
    Hierbij kan de levertijd iets langer zijn dan 5 werkdagen. Voor bestellingen in Duitsland en België worden wel €10,- euro verzendkosten verrekend.

Retourzendingen

  • 1. Hoe kan ik artikelen retour zenden?
    Als een bestelling niet naar uw zin is of de bestelling de verkeerde maat blijkt te zijn kunt u het artikel retour sturen en deze dient binnen 14 dagen door ons ontvangen te zijn.

    De retourzending moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
    1. Het te retourneren artikel moet nog voorzien zijn van originele labels en indien van toepassing in originele verpakking worden geretourneerd.
    2. Retour gestuurde artikelen worden niet teruggenomen indien;
    a. Ze gedragen en/of gewassen zijn;
    b. Ze beschadigd zijn en/of u zelf getracht heeft de schade/een gebrek te herstellen;
    c. U de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructie niet heeft opgevolgd.

    1. Het te retourneren item dient binnen 14 dagen door ons ontvangen te zijn;
    2. De retourzending dient een retourformulier te bevatten. Daarop is aangegeven welke items retour komen, en weten wij van wie de retourzending afkomstig is.

    De kosten voor het retour zenden naar Jansemode.nl komen voor uw eigen rekening. U dient retouren voldoende te frankeren. Niet gefrankeerde zendingen worden niet in ontvangst genomen en niet gecrediteerd. Het risico van retour zenden ligt bij degene die de zending retourneert. Het retour zenden van uw bestelling kunt u via de post versturen. Mocht uw bestelling in een envelop passen dan kunt u het ook via de briefpost retour zenden, dit is goedkoper dan retourneren met pakketpost.

    De retourzending wordt na ontvangst van de zending, per e-mail bevestigd. Het bedrag van de retour ontvangen artikelen wordt door ons gecrediteerd op uw creditcard dan wel teruggestort naar uw bankrekening ingeval van betaling via iDEAL. Dit gebeurt binnen 7 werkdagen na ontvangst van de retour. De verzendkosten van de oorspronkelijke zending worden niet teruggestort.

    Als u uw item(s) wilt ruilen neemt Jansemode.nl de kosten voor het toesturen van uw nieuwe bestelling voor haar rekening. Ruilen kunt u, zoals aangegeven, dmv het bijgesloten retourformulier.


    Retourneren en ruilen in de fysieke winkels van Janse mode is mogelijk.
    Als u uw item(s) retour wilt sturen of wilt ruilen in onze fysieke winkels heeft u de volgende keuzes:
    1. U zoekt een nieuw artikel uit in de winkel en het nieuwe aankoopbedrag wordt verrekend met het retourartikel. De verzendkosten worden niet verrekend.
    2. U laat de retourzending in de doos met een ingevuld retourformulier achter in de winkel en u ontvangt een tegoedbon. Deze tegoedbon is gelijk aan het aankoopbedrag exclusief verzendkosten. De tegoedbon is alleen te gebruiken in de fysieke winkels van Janse mode en niet in de webshop.
    3. U laat de retourzending in doos met ingevuld retourformulier achter in de winkel. De doos wordt opgestuurd naar het hoofdkantoor en zodra wij het ontvangen hebben, wordt het bedrag van de retour artikelen door ons gecrediteerd op uw creditcard dan wel teruggestort naar uw bankrekening ingeval van betaling via iDEAL. Dit gebeurt binnen 7 werkdagen na ontvangst van de retour. De verzendkosten van de oorspronkelijke zending worden niet teruggestort.

    Retouren kunnen gestuurd worden naar:
    Janse mode women
    t.a.v. klantenservice
    Koolhovenstraat 3
    3772 MT Barneveld

Overige vragen

  • 1. Ik heb zojuist betaald maar heb nog geen bevestiging ontvangen.
    Soms kan het gebeuren dat een bevestiging van uw bestelling wat langer duurt. Mocht u er niet op vertrouwen dat uw bestelling goed is aangekomen, neem dan contact met ons op. We kunnen dan snel controleren of de bestelling daadwerkelijk niet goed is verwerkt en dit zsm oplossen. Stuur u gegevens naar ons e-mailadres: klantenservice@jansemode.nl. Wij zorgen dat u binnen 24 uur een antwoord terug krijgt.
  • 2. Als ik niet met iDeal kan betalen en geen creditcard heb, kan ik dan toch iets bestellen?
    Dat is mogelijk. U kunt bij de betaalmogelijkheden kiezen voor 'vooruit betalen'. U kunt het bedrag overmaken naar onze bankrekening van INGbank zoals aangegeven op de bon. Vermeld hierbij het bestelnummer duidelijk, zodat wij weten om welke artikelen het gaat.
    U krijgt via uw email een bevestiging van uw bestelling. Zodra u betaling is ontvangen versturen wij uw bestelling. Als 3 werkdagen na bestelling het bedrag nog niet is bijgeschreven, plaatsen we u bestelling terug in onze webshop.
  • 3. Is het veilig om met mijn creditcard of via iDEAL aan Janse mode te betalen?
    Voor het betalen van de bestelling maken wij gebruik van de internetkassa van Ogone. Ogone is één van de grootste Europese dienstverleners voor het verwerken van online betalingen. Wanneer het moment aanbreekt om de betalingsgegevens in te voeren, wordt u automatisch naar onze betaalpagina op de site van Ogone geleid. De uitwisseling van gevoelige informatie, zoals het nummer van de creditcard, gebeurt via een beveiligde verbinding tussen uw PC en de site van Ogone; Janse mode is er niet bij betrokken. Dit mechanisme garandeert de vertrouwelijkheid van de informatie tegenover Janse mode.
    Voor meer informatie over de internetkassa van de Ogone, zie www.ogone.nl
  • 4. Wat is iDEAL betalen?
    Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Voor meer informatie zie www.ideal-betalen.nl

    Voordelen
    iDEAL wordt ondersteund door ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers
    iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden
    iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
    iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
    Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
    iDEAL biedt controle en overzicht op de betaling
  • 5. Als ik het bestelde artikel wil retourneren, kan dat dan?
    Wij leveren uitsluitend kwaliteitsartikelen. Het kan desondanks voorkomen dat het artikel niet aan uw verwachtingen voldoet. Het artikel kan dan geretourneerd worden. Voor een uitgebreide beschrijving van de voorwaarden waar deze retourzending aan moet voldoen verwijzen wij u naar: "ruilen & retourneren" online bij onze klantenservice.
  • 6. Als ik het bestelde artikel wil ruilen, kan dat?
    Als het artikel niet voldoet naar u wensen, maar u heeft een ander artikel gezien waarmee u het wilt ruilen kan dat. Bijvoorbeeld het artikel in een andere maat of een andere kleur of gewoon een ander artikel. U vult op het retourformulier het artikel in wat u graag in de plaats zou willen ontvangen. Wij sturen na ontvangst van het retour gestuurde artikel het juiste artikel naar u op. De kosten van het nieuwe artikel worden verrekend met het retour gestuurde artikel. Janse mode neemt de kosten voor het toesturen van uw nieuwe bestelling voor haar rekening.
  • 7. Kan ik Janse mode telefonisch bereiken?
    Telefonisch zijn wij bereikbaar op 0342-415759 op werkdagen van 9.00 tot 17.00. Mocht u een vraag hebben dan kunt u die echter het beste via het contactformulier stellen. Mocht u het op prijs stellen dat wij telefonisch met u contact opnemen dan kunt u dat aangeven. Wij nemen dan dezelfde of de volgende werkdag contact met u op.
  • 8. Ik wil graag een artikel bestellen, maar dit artikel is niet meer verkrijgbaar in mijn maat. Wat nu?
    Mocht uw maat niet verkrijgbaar zijn online, neem dan contact met ons op. Het kan zijn dat we uw maat nog wel in één van onze winkels hebben liggen. In samenspraak kan worden gekeken naar een passende oplossing om u alsnog blij te maken met het gewenste artikel.
  • 9. Mijn product is beschadigd, waar heb ik recht op?
    Onze klanten hebben recht op een goed product en als een artikel buiten uw schuld kapot gaat dan verhelpen wij dit graag zo snel mogelijk. Neem hiervoor a.u.b contact op met onze klantenservice via het contactformulier, waarna in overleg het artikel geretourneerd kan worden. Wij vergoeden bij een terechte klacht natuurlijk de gemaakte verzendkosten en zorgen ervoor dat u of het artikel nogmaals ontvangt of u uw geld binnen 7 werkdagen geretourneerd krijgt.
  • 10. Krijg ik geld terug als ik een artikel bestel en het blijkt niet naar wens?
    Bij online bestellingen kunt u uw bestelling binnen 14 dagen retourneren. U krijgt dan uw volledige aankoopbedrag teruggestort op uw bankrekening. De verzendkosten van de zending worden niet teruggestort. Voorwaarde is wel dat het artikel ongedragen en in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour wordt gezonden. Voorzie retourzendingen ook altijd met het volledig ingevulde retourformulier. Zie voor verdere informatie 'ruilen & retourneren'.
  • 11. Waarom krijg ik geen geld terug bij het ruilen van winkelaankopen en wel bij online aankopen?
    Omdat u bij online aankopen niet de mogelijkheid heeft om een artikel te passen, heeft u te maken met een afkoelperiode. U kunt immers thuis pas zien of een artikel goed valt. In onze winkels kunt u direct zien of het artikel staat.
  • 12. Hoe lang duurt het voordat mijn retourartikel wordt terugbetaald?
    Het retourneren van een pakketje is de verantwoordelijkheid van de klant. Wij raden aan bij elke retournering de track & trace code goed te bewaren. Doorgaans vergoeden wij een retour gestuurde bestellingen binnen 7 werkdagen na ontvangst. Voorwaarde is wel dat u het artikel ongebruikt en in originele verpakking retour stuurt (indien redelijkerwijs mogelijk).
  • 13. Ik heb een klacht over een artikel.
    Heeft u een klacht over een artikel, onze website of onze service, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via ons contactformulier. Telefonisch zijn wij bereikbaar op 0342-415759 op werkdagen van 9.00 tot 17.00.
    Wij zullen, mits de klacht gegrond blijkt, zorg dragen voor een snelle en correcte oplossing. Wij reageren doorgaans binnen 1 of enkele werkdagen, maar uiterlijk binnen 14 dagen.
  • 14. Mijn pakket is bij de buren bezorgd, wat nu?
    Om te zorgen dat u uw bestelling zo snel mogelijk ontvangt, kan uw pakket ook bij de buren worden bezorgd. De bezorger laat in dat geval een bericht bij u achter waarop staat bij welke buren dat is gebeurd. Weet u het zendingsnummer, dan kunt u op de track & trace volgen waar en wanneer uw pakket is bezorgd.

    Wilt u niet dat uw pakket bij de buren wordt bezorgd? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen de bezorger de instructie geven het pakket niet bij de buren af te leveren.
Divide